onsdag 14 september 2016

Ägarbyte på gång

Ser ut som att Cash in och Company får ny lagledare?!?!



Planen är att du ska ta över Cash in och Company… Det är lite bättre drag där tack vare Tähtelä som varit ”nära” lite störres sjuor. Han har haft femmor miljonomgångar och sexor vid relativt svåra omgångar och det har givit 10X-20X tillbaka och sånt minns folk…

Du kommer att känna igen några andra medlemmar: Pauli Pääkö, B-O Nord, Joakim Wåhlström från Åmål, samt flera andra lite mer anonyma spelare som ändå stannat länge i mina lag som exempelvis Arne Johansson och Ingun Jevemo.

Det jag vill diskutera är vilka som ska lägga i laget och om vi ska köra extraomgångar där. Frågan är också om det går att flytta över från Billigt är Kul och i så fall hur… Några som varit med länge och är lojala i Billigt är kul: Sofia Myrström, Siv Lignell, Susanne Nyman, Jan-Ove Strand.

Jag har väntat med det här laget för det har fungerat så där med Tähtelä. Hade ursprungligen tre spelläggare, men en av dem körde reducerade system med 1000 kuponger och det tyckte jag var tokigt, men han lyssnade inte utan fortsatte. Gjorde även reklam för sina egna lag utan tillstånd så jag tog bort honom.

Jag vill avvakta lite till sjunde oktober åtminstone, men kanske kan du lägga spelet 1 Oktober, presentera dig och så tar du över laget efter 7:e oktober.

Jag har plockat ut lite semester denna veckan och – dubbeln har gått in två dagar i rad.

Cash in och Company, 46 medlemmar
Just nu: 78 andelar x 5,00 kr = 390,00 kr

Det finns inga genvägar till att sätta sjuan; att ett litet bolag skulle få in en svår sjua är ganska osannolikt även om Tähtelä har gjort heroiska försök. Däremot tror jag att man kan gå med vinst 5X, 10X och 20X och det är alltid bra med pengar tillbaka.

Jag hoppas du är intresserad för det känns som att för många har droppat av från Billigt är Kul, även om en och annan hittar in också.

Tänk igenom saken och hör av dig, gärna redan ikväll, eller sov på saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar