onsdag 7 september 2016

Travtankar September 2016



Nu är det höst och ett av det mest framträdande höstminnena jag har i travet när det gäller mig är när Ossi Häkkinen satte sjuan på ”spöksystemet” i Oktober-November för något år sedan. Han hade med en bra häst tränad av Samuel Rehn som jag spikade bort på mitt sista system. Gick ändå plus då jag var med i ett lag där sjuan satt (en annan travbekant som bor här i Göteborg) Jag hade sjuan på första systemet (6000 R), men såklart ändrade jag till ett system som missade i slutet. Detta var i laget Alphavågen… Ossi hade skickat ett alternativt system i mitten av veckan och det gick in – 7R. Ungefär så där "nästan", "nära" och "pengarna tillbaka" är typiskt i travet. När du är nära att få in 2, 3 sjuor till fina pengar minns du det och du blir "taggad" att försöka igen. Men man får inte låta hjärnans dopamin lura en själv att bli beroende av något man förlorar pengar på...

De små lagen har gått bättre än de stora på hösten… Ös på 3 har satt sjuan i Oktober två år i rad.

Denna sommaren är det Ös på Onsdag som gått bäst märkligt nog. Hur Ös på Onsdag kan gå bäst trots att den bara kostar 2 kronor beror på lägre insats och lägre förluster... Men också att sexorna sitter när omgångarna är lättare. Med liten kassa chansar man mindre och sätter dit "måstehästarna"och låter Harry Boy göra resten. När omgången är lätt funkar det – 5 Rätt är nästan garanti. Hur som helst detta skitbolag vägrar att inse att det inte ska gå att få 6R på så små andelar… Till och med sjuan har gått in på Ös på Onsdag när de stora jättebolagen föll… Av mina kontakter har bland annat  Sofia ”Myran” Myrström samt Lena Danielsson i Leksand varit med länge i Ös på Onsdag… De tillhör de ”trogna”; men även en annan klippa Bernt-Olof Nord har varit med och köpt in ibland…


Det är ett grymt lag egentligen, även om jag gått på sparlåga. Hur fungerar det?

Så här: Jag brukar strecka ett par kantbollar på en kupong, spika på en kupong och låta Harry göra resten. Om jag är rätt ute med kantbollarna eller med spikarna kan det funka bra, är jag fel ute kan Harry fixa till det själv. Jag brukar utelämna / chansa bort lätta hästar, men det gör inte Harry vilket innebär en bra kombination. Självklart har det blivit mest pengar när jag satt kantbollarna… De personer som stannat i laget förutom Lena Danielsson och Sofia Myrström inkluderar: Pauli Pääkö, Göran CA Persson och Henrik Kronqvist. Nya i laget är Siv Öström, Jani Leinonen och Bhikhu Öström. Pauli Pääkö bor i Hagfors precis som Ossi så de tillhör ”Värmlands vargar” som jag kallar dem eller ”Hagfors-maffian” som Ossi kallar den. Har även haft andra medlemmar från Värmland, men de har droppat av. Ossi har rekryterat en ny spelläggare vid namn Timo från Eskilstuna det ska bli spännande att se hur det går.

Nu på lördag är det upp till bevis för Mikael Svahn i Skene. Han bor väldigt nära en viss stallbacke med Roberth Bergh och har bra kontakter på Twitter. Han lägger på Ös på 3 nu på Lördag så tror ni på ”den gyllene Svahnen” passa på att gå med i Ös på 3 innan det är fullt…

KONTENTAN: Om du köper in dig i ett vinnande system är du garanterad den del av utdelningen som din andel berättigar. Du är med i bägge lagen för så lite som fem kronor totalt. Tjugo kronor räcker till fyra andelar i bägge lagen... Vill du vara med och jaga vinster stora som små aktivera en föranmälan så är du med på tåget...

ÖS PÅ ONSDAG

ÖS PÅ 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar